headerimage

Heb je last van Schouderpijn?

Maak dan vandaag nog je afspraak!

Welkom, fijn dat je hier bent. Ik ben Tessa, praktijkassistent bij Fysio Eindhoven. Mijn Fysio collega’s helpen je graag met jouw Schouderpijn.

• Direct een afspraak
  • Contracten zorgverzekeraars
  • 25.000+ tevreden patiënten
085-0830612 WhatsApp

De behandeling van schouderpijn bij Fysio Eindhoven

Oké that’s it. Je kunt nu zelfs maar moeilijk je jas aantrekken. Het valt iedereen op dat alles je moeite kost. Op het werk, even je haar goed doen. Of autorijden. De pijn is draaglijk… als je maar niets doet.

Wat jij voelt

Je hebt pijn in je schouder en het gebied eromheen. Die pijn is minder als je niet beweegt. Sommige bewegingen zijn veel pijnlijker dan andere. Je merkt dat je dat gebied bewust en onbewust ontziet.

Je (steeds meer) moeite met bewegen. Je voelt dat je spieren of gewrichten weerstand bieden. En, het wordt steeds erger. Alsof het gebied zich samentrekt.

Je uithoudingsvermogen gaat achteruit. Pijn put uit. Maar omdat bewegen je zoveel concentratie en energie kost, ben je steeds vroeger op de dag afgemat.

Wat je wilt

Je wilt dat de pijn weggaat. Dat is met stip nummer één. Waarschijnlijk slik je al spierontspanners, misschien heb je er al eens een kersenpitkussen opgelegd. Het helpt, tijdelijk. Nu wil je dat het stop en niet meer terugkomt.

Je wilt weer alles kunnen doen. Niemand is graag afhankelijk van een ander. Natuurlijk helpt je partner je graag in je jas en is het geen probleem om een paar keer niet De Bob te zijn. Maar je wilt je bewegingsvrijheid terug.

Je wilt je levenskracht terug. Weer even door kunnen pakken. Een tandje bij kunnen zetten. Er vol voor gaan. Leven zoals je dat altijd geleefd hebt. Dat wil je.

Schouderpijn in het kort

• Schouderpijn komt veel voor. Per jaar heeft ruim veertig procent van Nederlands last van pijn in de schouder en de omgeving er omheen.
  • Dat komt omdat je schouder ingewikkeld in elkaar zit. Ga maar na, je kunt met je arm bijna alle kanten op bewegen. Om dat te kunnen doen moet het gewricht én heel soepel zijn, én alle ruimte hebben om te bewegen én flink sterk zijn.
  • Met andere woorden, je belast je schouder heel gemakkelijk. Omdat het zo complex zijn, zijn er veel soorten klachten. Van frozen shoulder tot een slijmbeursontsteking. En van schouderblessure tot artrose.
  • En let op, als je ooit last van je schouder hebt gehad, dan blijft het een ‘zwakke plek’. Je moet er extra voor zorgen. Met gecontroleerde oefeningen spierkracht opbouwen en blijven werken aan de soepelheid.

Hoe wij je gaan helpen

Omdat de klachten zo verschillend zijn, lopen de behandelingen voor schouderpijn lopen sterk uiteen – zowel in aard als in duur. Een frozen shoulder kan jaren duren, terwijl een schouderblessure met een paar weken bekeken kan zijn. Vandaar dat we je graag zien. Tijdens ons eerste gesprek vertellen we je direct wat er bij jou speelt en wat we voor je kunnen doen.

Wat onze klanten zeggen

Chantal

Ik kon diezelfde dag nog terecht toen ik belde met mijn lichamelijke klacht. Eenmaal bij de praktijk zelf werden er vanwege COVID-19 bepaalde maatregelen toegepast, waar men zich goed aan houdt. Fijn geholpen door de therapeut zelf en tips voor thuis meegekregen.

Alex

Super! Vandaag gebeld voor een ‘noodafspraak’ als nieuwe patiënt en gelukt om vandaag nog terecht te kunnen.

Andre

Lekker snel doorpakken! Ik werd meteen vriendelijk geholpen en had de volgende dag een afspraak. Ik kreeg ook meteen een behandeling (niet alleen maar praten).

1.668 patiënten geven ons 4,5 / 5

Wil je meer weten?

Over je 1e afspraak of heb je een andere vraag? Bel of mail ons even, we helpen je graag bij jouw herstel!

We stellen ons graag even voor

Onze klanten gaan ons aan het hart en we doen graag dat beetje extra om ervoor te zorgen dat jouw herstelproces vlot en prettig verloopt.

Lees meer over ons
headerimage